• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 31 شهریور 1398
کد مطلب : 80007
+
-

تدارک ویژه  برای بازگشت زائران اربعین  به البرز

اربعین
تدارک ویژه  برای بازگشت زائران اربعین  به البرز

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای البرز گفت: به منظور تسهیل در برگشت زائران اربعین حسینی، زائران کرجی از شهر کرمانشاه به کرج منتقل می‌شوند.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای البرز، «مهرداد جهانی» با اعلام این مطلب که طرح جابه‌جایی مسافران اربعین حسینی از ۱۷ مهر تا ۳ آبان اجرایی می‌شود، گفت: به منظور تسهیل در تخلیه مرزهای کشور در بازگشت زائرین حسینی از کربلای معلی، 3 شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک به عنوان شهرهای هاب که در واقع مراکز اصلی توزیع و بازگشت زائرین به شهرها و مبادی اولیه زائرین هستند، در نظر گرفته شده‌اند.
وی افزود: زائران البرز در زمان بازگشت، حدفاصل مرزهای مهران و خسروی تا شهرهای پسکرانه (هاب) را از طریق سرویس‌های خطی (شاتل) طی می‌کنند و در شهر پسکرانه مرتبط با استان خود، با ناوگان اتوبوسی و یا سایر روش‌های حمل‌و‌نقل ریلی یا هوایی به مبادی اولیه باز می‌گردند.
جهانی ادامه داد: در همین رابطه ۲۹۵ دستگاه اتوبوس طی 6 روز از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه از کرج به شهر کرمانشاه برای بازگرداندن زائرین البرز اعزام می‌شوند.
‌مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که با این برنامه‌‌ریزی پایانه‌های مرزی سریع‌تر تخلیه می‌شوند و سعی شده تا کمبود ماشین برای برگشت وجود نداشته باشد، گفت: مسافران برای رفتن به این سفر به مرور از کشور خارج می‌شوند، ولی در زمان بازگشت افراد زیادی در یک بازه زمانی کوتاه قصد بازگشت به کشور و شهرهای خود را دارند که این امر ضرورت برنامه‌‌ریزی منسجم‌تر برای بازگشت مسافران را می‌طلبد که بر اساس برنامه‌‌ریزی انجام‌شده توسط سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور، پایانه‌های مرزی سریع‌تر تخلیه می‌شوند و افراد راحت‌تر به مقاصد خود بازخواهند گشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید